Het jaar 2011 is inmiddels verstreken. Gundermen bestaat nog steeds, maar is niet meer actief. Gargske is nog steeds onze voorzitter en heeft zelfs een gunderbot weer actief gemaakt.
Zelf log ik iedere vrijdag even met al onze chars in puur om de aa tijdtraining in de gaten te houden en een beetje om te laten zien dat we aoc niet vergeten zijn
Ook aoc heeft te lijden onder swtor. Val in herhaling, maar ondanks dat aoc geen raakvlakken heeft met de spelinhoud van swtor (barbaren en ruimte liggen wel heel ver uit elkaar) zijn toch veel speler overgestapt naar swtor, om het te proberen. Bijvoorbeeld in de swtor synergy is het aantal (ex)gundermen spelers heel hoog.
Uiteraard heeft aoc dit ook aan zichzelf te danken. Nog steeds na bijna 4 jaar actief te zijn loopt het pvp gebeuren niet goed (sieges nog steeds hoog crash gehalte). Ook is de behandeling van p2p spelers door funcom bij veel spelers hard aangekomen. Ondanks het betalen moet voor iedere kleine content worden betaald en worden daarmee met de f2p gelijkgesteld. Ook loopt de overgang van p2p naar f2p als speler niet soepel. Loopt je betaaltermijn af, dan is ineens veel niet meer mogelijk, ook al heb je ervoor in het verleden grof betaald. Dit kan beter.
Als de nieuwe funcom mmo The Secret World grafisch ook maar in de buurt komt van age of conan, dan heb ik het gevoel dat ze aoc kunnen sluiten. Hoop het niet, maar verwacht het wel.
Ook mijn vriendin en ik is van toepassing de swtor aantrekkingskracht, wij spelen swtor inmiddels ook en als we samen spelen vermaken we ons eigenlijk prima, grafisch niet te vergelijken met aoc maar het is weer even wat anders.
Mocht je inhoudelijke vragen hebben, schroom niet maar stel ze gerust.
Een barbaarse groet uit de wereld van Conan,
Fitz aka caessa/Lili aka stelito