MegAtomic, on 21 September 2011 - 20:17, said:
ok. tijd voor de enige mening die telt: de mijne
qua verhaal en factions een goede setting? mwa kan. alleen jammer dat er dan 2 minpunten zijn waardoor ik zeg dat het niet ideaal is
1. detail. in de warhammer 40K (en fantasy) settings barsten alle armors etc van de detail. niet dat 20 skulls aan je armor helpt in een gevecht. maar het is er wel.en als je de setting goed wilt overbrengen moet je dus veel detail toevoegen aan een game die het moet hebben van lage lag. das een probleem
2. vergelijkbare classes. je speelt met compleet andere races met eigen units en classes etc. dan moet je voor de gameplay wel dezelfde classes hebben met een andere skin maar lorewise klopt er dan geen hout meer van. stel je eens in? chaos marines die samenwerken in een team. terwijl ze in de setting niet vies zijn van wat friendly fire en backstabben. dat past niet. ook rondrennen als eldar terwijl je graag cloaked en teleport all over zou raar werken. aan de andere kant als ze dezelfde classes aan elke zijde loslaten dan krijg je het probleem dat er een preferred faction uit rolt. met server imbalances als gevolg
1. Klopt, niet alle details zullen erin kunnen. Maar heb je Space Marine toevallig gespeeld? Enorm veel detail en customisation mogelijkheden voor je online classes. En Space Marine heeft niet de meest hoge systeemeisen van de eeuw, eerder het tegenover gestelde. Daarnaast komt DMO pas inj 2013 uit, dan kunnen we qua hardware ook weer wat meer

Dus daar heb ik wel vertrouwen in.
2. Klopt helemaal, maar het is ze met Dawn of War ook gelukt om compleet andere rassen met eigen unieke units te balanceren. Het is voor een MMO wel wat anders, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je als speler niet alleen, maar als een squad gaat rondlopen (beetje zoals Gods & Heroes). Met name voor wat "zwakkere" units zoals losse Imperial Guard units, losse Eldar of Tau, etc. Het zal niet makkelijk zijn, en daarom zullen er ook niet teveel rassen zijn denk ik, maar ik mag toch hopen dat er minimaal 3 zijn (en dus ook 3 factions).