Jump to content

W40K De Perfect Setting Voor Planetside Systeem ?

5 replies to this topic

#1 Floris

Community Leader

• Community Managers
  • 802 posts

Posted 20 September 2011 - 14:47

Ik zag net een bericht voorbij komen van MMORPG.com waarin vijf punten worden uiteengezet die Warhammer 40k online tot een top game zouden maken.

http://www.mmorpg.co...hammer-40K.html

Het viel me op dat al die punten me heel erg sterk aan het systeem doen denken van de oude planetside. Waar nu deel twee van in ontwikkeling is.

planetside heeft:
- 3 partijen die tegen elkaar strijden
- fasted paced action
- veroverbare gebouwen en faciliteiten
- Je char gained skill punten die je kan verdelen over de dingen die jij wilt leren (welke wapens, welke vehicles etc) (certificates: http://wiki.planetsi.../Certifications)
- implants voor extra skills
- Kleine mech (even naam kwijt) zijn net spacemarines
- Veel verschillende voertuigen (waar je dan weer certificate voor moet hebben) je kan verschillende kleine dingen rijden of een huge mofo tank afhankelijk hoe je punten verdeelt
- Squads zijn uitgebreid uitgewerkt met zelfs apart leader points en leader chat kanalen

Even een nieuwe skin en wat toevoegingen/wijzigingen qua special skills etc en je hebt een prima game! Ik hoop dat het die kant op gaat :)

#2 Propheseus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 84 posts

Posted 21 September 2011 - 08:38

Ik vind die 5 punten toch wel erg subjectief. Een aantal liggen er ook al voor de hand. Ik hoop dat de hosting bij deze game bij zichzelf gelaten wordt en niet weer uitbesteed wordt, daarnaast hoop ik dat de game een voet op aarde krijgt onder al het geweld wat de aankomende twee jaar weer wordt gelaunched.
World of Warcraft: Propheseus || lvl85 || Mage || Gnome || Alliance || [Agrammar-pve]Canceled
Warhammer Online: Mazzeltov || r40 rr40 || Shaman || Goblin || Destruction || [Karak-Norn]Canceled
Posted Image

#3 Faas

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 21 September 2011 - 12:50

Ik ben het helemaal met het artikel eens, het is gelukkig ook geschreven door iemand met verstand van het W40K universum. De setting leent zich voor de perfecte combat MMO (crafting kan er er nog wel in eventueel via Servitors, Bonesingers, Gretchins etc), en dat moeten ze inderdaad exact zoals daarin staat uitwerken.

Met name de meerdere speelbare factions is echt een must, ik heb geruchten gelezen dat er maar 2 factions gaan komen, een soort van "good" en "evil", dat zou echt ENORM belachelijk zijn voor het universum. En sowieso werkt een MMO met 2 factions niet, als je strijd kan leveren tussen de factions in een soort van RvR vorm.

Ben trouwens erg blij dat Relic (van Dawn of War en Space Marine) ook meehelpt hier en daar aan deze MMO, dan heb ik er meteen meer vertrouwen in!

Posted Image

#4 MegAtomic

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

Posted 21 September 2011 - 20:17

ok. tijd voor de enige mening die telt: de mijne

qua verhaal en factions een goede setting? mwa kan. alleen jammer dat er dan 2 minpunten zijn waardoor ik zeg dat het niet ideaal is

1. detail. in de warhammer 40K (en fantasy) settings barsten alle armors etc van de detail. niet dat 20 skulls aan je armor helpt in een gevecht. maar het is er wel.en als je de setting goed wilt overbrengen moet je dus veel detail toevoegen aan een game die het moet hebben van lage lag. das een probleem

2. vergelijkbare classes. je speelt met compleet andere races met eigen units en classes etc. dan moet je voor de gameplay wel dezelfde classes hebben met een andere skin maar lorewise klopt er dan geen hout meer van. stel je eens in? chaos marines die samenwerken in een team. terwijl ze in de setting niet vies zijn van wat friendly fire en backstabben. dat past niet. ook rondrennen als eldar terwijl je graag cloaked en teleport all over zou raar werken. aan de andere kant als ze dezelfde classes aan elke zijde loslaten dan krijg je het probleem dat er een preferred faction uit rolt. met server imbalances als gevolg
(\__/) This is Bunny. Please help Bunny become the most tormented and miserable creature in the world by
(='.'=) applying regular beatings,scoldings and torture. This will make bunny sad but thats ok as Bunny only
(")_(") exists to suffer. Bunny will not die as that would be sweet freedom so give it your best shot. Bunny can only dream of sweet releasing death. Now punch the little furry fucker until he cries and then mentally break him. Noone likes a happy bunny.

#5 Floris

Community Leader

• Community Managers
  • 802 posts

Posted 22 September 2011 - 08:37

Ik vind je punt 2 ook erg belangrijk Mega. Maar het lijkt me best goed te doen om te balancen. De tabletop game is ook geblanced als je maar de goede figuren tegen elkaar zet.

De lore lijkt me ook goed weg te werken want je speeld letterlijk meerdere battlefields tegelijkertijd. Alle characters die nu beter zijn in een groep zullen gewoon straks ook zwakker zijn maar weer andere voordelen hebben. Het is best goed te doen als er meerdere mensen bijelkaar staan om die dan een boost te geven, bevordert ook weer het samenspelen.

#6 Faas

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 22 September 2011 - 15:45

View PostMegAtomic, on 21 September 2011 - 20:17, said:

ok. tijd voor de enige mening die telt: de mijne

qua verhaal en factions een goede setting? mwa kan. alleen jammer dat er dan 2 minpunten zijn waardoor ik zeg dat het niet ideaal is

1. detail. in de warhammer 40K (en fantasy) settings barsten alle armors etc van de detail. niet dat 20 skulls aan je armor helpt in een gevecht. maar het is er wel.en als je de setting goed wilt overbrengen moet je dus veel detail toevoegen aan een game die het moet hebben van lage lag. das een probleem

2. vergelijkbare classes. je speelt met compleet andere races met eigen units en classes etc. dan moet je voor de gameplay wel dezelfde classes hebben met een andere skin maar lorewise klopt er dan geen hout meer van. stel je eens in? chaos marines die samenwerken in een team. terwijl ze in de setting niet vies zijn van wat friendly fire en backstabben. dat past niet. ook rondrennen als eldar terwijl je graag cloaked en teleport all over zou raar werken. aan de andere kant als ze dezelfde classes aan elke zijde loslaten dan krijg je het probleem dat er een preferred faction uit rolt. met server imbalances als gevolg

1. Klopt, niet alle details zullen erin kunnen. Maar heb je Space Marine toevallig gespeeld? Enorm veel detail en customisation mogelijkheden voor je online classes. En Space Marine heeft niet de meest hoge systeemeisen van de eeuw, eerder het tegenover gestelde. Daarnaast komt DMO pas inj 2013 uit, dan kunnen we qua hardware ook weer wat meer ;) Dus daar heb ik wel vertrouwen in.

2. Klopt helemaal, maar het is ze met Dawn of War ook gelukt om compleet andere rassen met eigen unieke units te balanceren. Het is voor een MMO wel wat anders, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je als speler niet alleen, maar als een squad gaat rondlopen (beetje zoals Gods & Heroes). Met name voor wat "zwakkere" units zoals losse Imperial Guard units, losse Eldar of Tau, etc. Het zal niet makkelijk zijn, en daarom zullen er ook niet teveel rassen zijn denk ik, maar ik mag toch hopen dat er minimaal 3 zijn (en dus ook 3 factions).

Posted Image

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users